Begin Here

Remember the Kanji 1 Flashcards
Remember the Kanji 2 Flashcards
Primitive Flashcards
Primitive Images
Kanji Chart, A 日本語勉強ブログ Exclusive (Coming Soon)

22 August 2012

Tae Kim's Grammar: Expressing State-of-Being


Practice Work Sheet

Chapter 3: Basic Grammar (3.1-3.2.4)

Expressing State-of-Being
Declaring something is so and so using「だ」
Attach 「だ」 to the noun or na-adjective
(1) 魚。- Fish. (2) 魚だ。- Is fish.
大人たち。 大人たちだ。
子供。 子供だ。
草。 草だ。
ワンピス。 ワンピスだ。
車。 車だ
Conjugating to the negative state-of-being
Attach 「じゃない」 to the noun or na-adjective
(例) 友達  友達じゃない (is not friend)
水。 水じゃない。
警察官。 警察官じゃない。
犬。 犬じゃない。
花。 花じゃない。
コーヒー。 コーヒーじゃない。

Conjugating for the past state-of-being

Past state-of-being: Attach 「だった」 to the noun or na-adjective (例) 友達 →  友達だった (was friend)
Negative past state-of-being: Conjugate the noun or na-adjective to the negative tense first and then replace 「い」 of 「じゃない」 with 「かった」 (例) 友達 → 友達じゃない → 友達じゃなかった (was not friend)
馬。 馬だった。 馬じゃない。 馬じゃなかった。
空。 空だった。 空じゃない。 空じゃなかった。
白。 白だった。 白じゃない。 白じゃなかった。
月。 月だった。 月じゃない。 月じゃなかった。
りんご。 りんごだった。 りんごじゃない。 りんごじゃなかった。

If the best way to get a kid to do their homework is to force them to turn it in, then it stands to reason the best way to make my self study is if I post it up here.  That way I can shame my self and give myself a zero for the day if I fail to do so.  

No comments:

Post a Comment